måndag 1 december 2008

Roten till allt ont















Lakritsroten är en affär på Odengatan som bara säljer lakrits. Om jag hade en affär på Odengatan som bara sålde lakrits så skulle den inte heta Lakritsroten. Inte heller skulle min lakrits förpackas i gulliga små påsar med krullade presentsnören. Mina hyllor skulle inte vara vitmålade och från IKEA. Min personal skulle inte bestå av trevliga svenska tjejer i tjugoårsåldern. Nej. Tänk lite mer rhythmandblues, voodoo, läder, afrikansk mystik, finsk karghet, blodrött, becksvart, skum belysning, Fader Fourah. Tänk dig en affär som du knappt vågar gå in i. En affär som omsusas av rykten. Ett rykte kanske är att kvinnan med lytet som äger affären ritualmördar katter som hon sedan tappar på blod, blod som givetvis är en av ingredienserna i butikens bästsäljande lakritssort. 

   

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Hej! Det här är min magbok.